Sijaisvanhemmuus

Suomessa lähes 18 000 lasta ja nuorta asuu oman kotinsa ulkopuolella. Lastensuojelulain mukaan perhehoito on ensisijainen sijaishuollon muoto. Jotta kaikilla huostaan otetuilla lapsilla ja nuorilla olisi mahdollisus elää ja kasvaa perheessä, tarvitaan uusia sijaisperheitä.

ajoissakotiin

sijaisvanhemmat
Tutustu Sijaisvanhemmat-tutkimukseen klikkaamalla kuvaa.

Keinuopas
Uutuuskirja sijoitetun lapsen kahden perheen välisestä vuorovaikutuksesta. Tutustu Kaksoiserikoiselämää-julkaisuun klikkaamalla kuvaa.

perhehoidontietopaketti

laheisopas kansi
Pieni opas sijaisvanhempien läheisille on tarkoitettu sijaisvanhemmille tai sijaisvanhemmuutta miettiville ja heidän läheisilleen. Tutustu oppaaseen klikkaamalla kuvaa.

nettibanneri
Infotilaisuuksia sijaisvanhemmuudesta

Perhehoitoliiton tiedotteita

29.4.2018 Perhehoitoliiton liittokokous: Yhteinen perhehoidon toimintaohje uusiin sote-maakuntiin

Perhehoitoliiton hallituksen puheenjohtajana jatkaa kansanedustaja Aila Paloniemi (kesk.).

28.2.2018 Perhehoidon asiamiestoiminta laajenee

Perhehoitoliitto on käynnistänyt uuden, vapaaehtoisuuteen perustuvan tukimuodon, perhehoidon asiamiestoiminnan.

Perhehoitoliiton tapahtumia

29.8.2018 Mentoritoiminnan kehittämispäivä

Tervetuloa valtakunnalliseen perhehoidon mentoreiden ja mentoritoimintaa organisoivien toimijoiden yhteiseen kehittämispäivään!

11.9.2018 Ikäihmisten perhehoidon kouluttajakoulutus

Perhehoitaja ja työntekijä: hanki valmiudet ikäihmisten perhehoidon ennakkovalmennuksen vetäjäksi.

Lahjoita
Perhehoito-lehti
phlehti0318_kansi
Lahjoituksesi auttaa Perhehoitoliittoa järjestämään sijaisvanhemmille ja perhehoitajille sekä perhehoidossa hoidettaville muun muassa vertaistuki- ja virkistystoimintaa.

Lahjoita

Liity Perhehoitoliiton alueelliseen sijaisvanhempien ja perhehoitajien jäsenyhdistyksen jäseneksi ja tule mukaan toimintaan!

Liity jäseneksi!

Tilaamalla Perhehoito-lehden pysyt kartalla perhehoidon ja Perhehoitoliiton ajankohtaisista asioista.

Tilaa Perhehoito-lehti