Viestintä

Perhehoitoliitto ry:n viestinnän tehtävä on tiedottaa perhehoidosta, perhehoitajuudesta ja sijaisvanhemmuudesta sekä Perhehoitoliiton toiminnasta. Viestinnällään liitto pyrkii vaikuttamaan perhehoidon edellytysten parantamiseen, kuten lainsäädäntöön ja kuntien toimintaan sekä perhehoidon kiinnostavuuden ja tunnettuuden lisäämiseen hoitomuotona.

Tärkeimpiä viestinnän kanavia ovat liiton internet-sivut, uutiskirje, liiton jäsenyhdistysten jäsenille tarkoitettu ekstranet sekä Perhehoito-lehti. Perhehoito-lehti ilmestyy 6 kertaa vuodessa. Lehti kertoo perhehoidon ajankohtaisista asioista ja jakaa tietoa perhehoitajille ja sijaisvanhemmille, viranomaisille, asiantuntijoille sekä kaikille perhehoidosta kiinnostuneille.

Tutustu Perhehoito-lehteen täällä.

Perhehoito-lehden toimitusneuvostoon kuuluvat sijaisvanhempi ja Perhehoitoliiton hallituksen jäsen Eija Ylä-Liedenpohja, toiminnanjohtaja Jari Ketola Pesäpuu ry:stä, Perhehoitokumppanit Suomessa Oy:n sosiaalityön johtaja Tiia Perämaa, Pohjois-Savon lastensuojelun kehittämisyksikön perhehoidon kehittäjä Tuija Raitanen sekä Perhehoitoliiton toiminnanjohtaja Pirjo Hakkarainen ja Perhehoito-lehden toimitussihteeri Kirsi-Marja Nurminen.

Ajankohtaista perhehoidosta: tiedotteet ja tapahtumat

Tilaa uutiskirje täältä.

Perhehoitoliitto koordinoi vuosittaista Ajoissa kotiin -kampanjaa, jossa tiedotetaan sijaisvanhemmuudesta. Tutustu sijaisvanhemmaksi.fi-sivuihin.

Yhteystiedot:

tiedottaja Kirsi-Marja Nurminen

kirsi-marja.nurminen@perhehoitoliitto.fi

Löydät Perhehoitoliiton myös Facebookista.