Perhehoitoliiton jäsenekstranetin rekisteriseloste

henkilötietolaki (523/1999) 10 § ja 24 §

Rekisterin pitäjä
Perhehoitoliitto ry, Ilmarisenkatu 17 A, 40100 Jyväskylä, puh. 040 310 1440, toimisto@perhehoitoliitto.fi

Yhteyshenkilö rekisteriä koskevissa asioissa
Tiedottaja Kirsi-Marja Nurminen, puh. 040 310 1446, kirsi-marja.nurminen@perhehoitoliitto.fi

Rekisterin nimi
Perhehoitoliiton jäsenekstranetin käyttäjärekisteri

Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus
Rekisterissä olevia tietoja käytetään Perhehoitajien jäsenekstranetin kirjautumista varten sekä käyttäjien yksilöimiseen. Tiedot säilytetään niin kauan kuin rekisterissä oleva henkilö on Perhehoitoliiton jäsen.

Rekisterin tietosisältö

Rekisteröidyn etunimi, sukunimi ja sähköpostiosoite.

Säännönmukaiset tietolähteet
Rekisteröidyn oma ilmoitus/suostumus siihen, että haluaa tunnukset perhehoitajien ekstranettiin. Suostumus varmennetaan jäseneksiliittymislomakkeella olevalla valintaruudulla.

Tietojen säännönmukaiset luovutukset
Rekisterin sisältämiä tietoja ei luovuteta ulkopuolisille.

Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle

Rekisterin sisältämiä tietoja ei luovuteta EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.

Rekisterin suojauksen periaatteet

Rekisteri sijaitsee uutiskirjejärjestelmän tarjoajan (Poutapilvi) palvelimella. Tietokannat ja niiden varmuuskopiot sijaitsevat lukituissa tiloissa ja ne on suojattu palomuurein, salasanoin ja muin teknisin suojakeinoin. Pääsy tietokantaan on rajoitettu käyttäjätunnuksilla ja salasanalla. Perhehoitoliiton työntekijöillä ja Perhehoitoliiton jäsenyhdistysten verkkosivujen päivityksestä vastaavilla on pääsy järjestelmään.

Tarkastusoikeus
Rekisteröidyllä on oikeus tarkastaa käyttäjärekisteriin talletetut tietonsa. Pyyntö tulee tehdä kirjallisesti sähköpostitse osoitteeseen kirsi-marja.nurminen@perhehoitoliitto.fi tai osoitteeseen Perhehoitoliitto ry, Ilmarisenkatu 17 A, 40100 Jyväskylä.

Oikeus vaatia tiedon korjaamista
Rekisteröidyllä on oikeus vaatia rekisterissä olevan itseään koskevan virheellisen tiedon korjaamista. Korjaamispyyntö tehdään kirjallisesti sähköpostitse osoitteeseen kirsi-marja.nurminen@perhehoitoliitto.fi tai osoitteeseen Perhehoitoliitto ry, Ilmarisenkatu 17 A, 40100 Jyväskylä.