Kirjoja perhehoidosta

Voit tilata Perhehoitoliiton julkaisuja ja tuotteita sähköisellä lomakkeella tästä tai Perhehoitoliiton toimistosta, puh. 040 310 1440, toimisto@perhehoitoliitto.fi.

Perhehoitoliitto ry ja PS-Kustannus ovat julkaisseet kolmen kirjan sarjan perhehoidosta.

sijoitaperheeseenSijoita perheeseen selventää, mitä perhehoito on ja miksi se on hyvä hoitomuoto sekä inhimillisesti että taloudellisesti. Kirja vie lukijansa lyhyesti historian kautta perhehoidon nykypäivään ja nostaa esiin kehittämishaasteita perhehoidon rakenteista, hoivapalvelujen kustannuksista, organisoimisesta, vanhempien valmennuksesta ja tukemisesta. Kirjan hinta on 25 euroa + alv + toimituskulut.

menetyksistamahdollisuuksiinMenetyksistä mahdollisuuksiin -kirjassa pohditaan, miksi huostaan otetuilla lapsilla ja nuorilla on usein niin paljon ongelmia kehityksensä eri osa-alueilla. Lisäksi kerrotaan, mikä auttaa lasta kiintymään, miten arki hoitaa ja mitkä tekijät turvaavat perhehoidossa olevan nuoren itsenäistymistä omaan elämään. Kirjan hinta on 25 euroa + alv + toimituskulut.

Myymme nyt kirjat erikoishintaan 5,50 euroa/kpl. Kun ostat molemmat kirjat, saat ne yhteishintaan 10 euroa + toimituskulut.

juhlakirjaPerhehoito - tekemisen ja tukemisen arvoista työtä on Perhehoitoliiton juhlakirja, johon on yhdistetty Sijoita perheeseen ja Menetyksistä mahdollisuuksiin -kirjat kokonaisuudessaan. Lisäksi kirjassa kerrotaan Perhehoitoliiton toiminnasta. Kirja on kovakantinen, ja sen hinta on 45 euroa + alv + toimituskulut.

Perhehoitoliiton historiikki

perhehoitoliitto historiaPerhehoidon tukena 20 vuotta on toiminnanjohtajana 14 vuotta toimineen Leea Markkasen kirjoittama Perhehoitoliiton 20-vuotishistoriikki. Satasivuisen kirjan hinta on vain 11 euroa/kpl + toimituskulut.

Sijaisvanhemman käsikirja

Vuonna 2006 julkaistu Helena Hämäläisen Sijaisvanhemman käsikirja kertoo perhesijoituksen periaatteista ja käytännöistä. Hinta 10 euroa.

Sijaisvanhemmuus - ammatti vai elämäntapa?

Hannele Backmanin opinnäytetyö. Hinta 15 euroa.

Toivo ja Ilona -projekti

Ilona-osion prosessikuvaus. Hinta 15 euroa

Toivo ja Ilona -raportti lastensuojeluprojekteista. Anja Laurila. Hinta 15 euroa.

Julkaisujen hintaan lisätään postikulut.