Perhehoitoliitossa käynnissä olevat hankkeet

Meidän sakki – sisarussuhteiden vahvistaminen sijaisperheissä (2018-2021) -hankkeessa nostetaan esille sisarussuhteiden ja sijaissisarusten merkitys. Hanketiimi työskentelee Helsingissä ja sisarussuhteita tukevaa toimintaa pilotoidaan Uudenmaan alueella.

Yhteistyökumppaneina hankkeessa ovat Helsingin kaupungin perhehoito, Perhehoitoyksikkö Pihlaja, Pelastakaa lapset ry, Pesäpuu ry ja Perhehoitokumppanit Suomessa Oy.

Hankkeen sivut löytyvät täältä.

Yhteistyöhankkeet

Perhehoitoliitto tällä hetkellä mukana yhteistyökumppanina kolmessa hankkeessa:

• #Munperheet-hankkeen (2018-2020) tavoite on luoda edellytyksiä lapsen edun mukaisten perheen jälleenyhdistämisten lisäämiseksi lastensuojelun perhehoidossa. Hanketta koordinoi Pesäpuu ry. Hanke on osa Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus STEA:n Kaikille eväät elämään -avustusohjelmaa. Seuraa hankkeen kuulumisia Facebookissa ja Twitterissä (@munperheet)
  • Kaikkien perheiden Suomi 2013-2016 ja jatkohanke 2017-2019 (yhdessä Monimuotoiset perheet -verkoston kanssa)
  • Avain kansalaisuuteen - Henkilökohtaiden budjetointi (lue lisää täältä)

Lisäksi Perhehoitoliitto tekee yhteistyötä hallituksen kärkihankkeen Kehitetään ikäihmisten kotihoitoa ja kaikenikäisten omaishoitoa kanssa.

Päättyneet hankkeemme löytyvät täältä.