Tilaa tiedotteemme STT:n palvelun kautta täältä.

Tiedotteet ja uutiset

1.2.2018 14.40

Perhehoitoliitto hakee psykologia Meidän sakki -hankkeeseen Helsinkiin

Perhehoitoliitto hakee psykologia Meidän sakki – sisarussuhteiden vahvistaminen sijaisperheissä -hankkeeseen (2018-2021), joka on aiheeltaan ja lähestymistavaltaan ainutlaatuinen. Tule mukaan kehittämään kaikille lapsille parempaa perhehoitoa!

Sisarussuhteet ovat pisimpiä ja läheisimpiä ihmissuhteita, joista saadaan turvaa elämän kaikissa vaiheissa. Meidän sakki -hankkeessa luodaan toimintamalli, jonka avulla vahvistetaan sijaissisaruksien ja sijoitettujen lasten välisiä sisarussuhteita. Yhteistyökumppaneina uudessa hankkeessa ovat Helsingin kaupunki, Perhehoitoyksikkö Pihlaja, Pelastakaa Lapset ry, Pesäpuu ry ja Perhehoitokumppanit Suomessa Oy.

Psykologin tehtäviin kuuluu toimintamallin kehittäminen, työskentelyn arvioiminen, prosessin ja tulosten raportoiminen sekä asiantuntijana toimiminen mallin valtakunnallisessa juurruttamis- ja kehittämistyössä yhdessä sosiaalityöntekijätyöparin kanssa. Toimintamalli testataan Uudenmaan alueen sijaisperheissä.

Tehtävä edellyttää koulutustaustan lisäksi

• kokemusta lasten ja perheiden kanssa työskentelystä,
  • ymmärrystä sijoitettujen lasten erityiskysymyksistä ja
  • hyvää suomen kielen suullista ja kirjallista osaamista.

Eduksi katsotaan kokemus

• sisarussuhteiden tukemisesta
  • sijaisperheiden kanssa työskentelystä
  • perhehoitajuudesta, sijaissisaruudesta tai sijoitettuna olemisesta
  • työskentelystä STEA-rahoitteisessa hankkeessa

Työn pääasiallinen suorituspaikka on Helsinki, mutta työ sisältää ajoittain matkustamista ja toimintamallin pilotoinnin aikana jonkin verran ilta- ja viikonlopputyötä.

Työ alkaa 1.4.2018. Työsuhteissa noudatetaan neljän kuukauden koeaikaa. Tehtävään valittavien henkilöiden on esitettävä nähtäväksi rikosrekisterilain 6 §:n 2 momentissa tarkoitettu rikosrekisteriote.

Lisätietoja hankkeesta ja tehtävistä antaa hankepäällikkö Emilia Säles 6.2. klo 12-14 ja 12.2. klo 14-16, puh. 0400 448 084. Hakemus ja ansioluettelo lähetetään 16.2.2018 mennessä sähköpostitse osoitteeseen emilia.sales@perhehoitoliitto.fi. Hakemuksessa voi esittää palkkatoiveen. Huom! Psykologin tehtävän hakuaikaa on jatkettu ja aikaisemmat hakemukset otetaan huomioon.

Tervetuloa perhehoidon kehittämisen eturintamaan!