Tilaa tiedotteemme STT:n palvelun kautta täältä.

Tiedotteet ja uutiset

5.12.2018 12.15

Perhehoitoliiton avustusten määrä pysymässä lähes ennallaan

Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus STEA julkaisi tänään avustusehdotuksensa vuodelle 2019. STEA:n ehdotuksen mukaan Perhehoitoliitto saisi ensi vuonna avustusta lähes 902 000 euroa. Korotusta kuluvan vuoden avustukseen on noin 37 000 euroa, mikä johtuu pääasiassa Meidän sakki -hankkeen suuremmasta avustuksesta vuodelle 2019. Meidän sakki -hanke käynnistyi tänä vuonna, ja sen tehtävä on nostaa esille sisarussuhteiden ja sijaissisarusten merkitys perhehoidossa ja vahvistaa sisarussuhteita sijaisperheissä.

STEA ehdottaa Perhehoitoliitolle yleisavustusta 360 228 euroa, avustusta sijaiskotinuorten vertaistukitoimintaan 83 476 euroa, jäsenjärjestöavustusta edelleen jaettavaksi liiton jäsenyhdistyksille 23 000 euroa, kohdennettua avustusta ikäihmisten perhehoitoon 198 000 euroa sekä Meidän sakki – sisarussuhteiden vahvistaminen sijaisperheissä -hankkeeseen 237 000 euroa.

Perhehoitoliitto ei saanut hakemaansa yleisavustuksen korotusta, joka olisi kohdennettu Perhehoitoliiton ja sen jäsenyhdistysten yhteistyöhön yhdistysten vapaaehtoistoiminnan tukemisessa. Liitto on kuitenkin ehdotuksen mukaan saamassa 8000 euron avustuksen sähköisen viestinnän kehittämiseen ja erityisesti verkkopalvelunsa modernisointiin.

Lopullisen päätöksen ensi vuoden avustuksista tekee sosiaali- ja terveysministeriö alkuvuodesta 2019. Veikkauksen tuottoja ehdotetaan jaettavaksi sosiaali- ja terveysalan järjestöjen yleishyödylliseen kansalaisjärjestötoimintaan yhteensä 362 miljoonaa euroa 886 järjestölle 2054 eri kohteeseen.

Lisätiedot: toiminnanjohtaja Merja Lehtiharju, puh. 040 310 1441, merja.lehtiharju@perhehoitoliitto.fi

Palaa otsikoihin