Pääpuhujat

mikko_oranen_nettiMikko Oranen on lasten kehityksen ja kasvatuksen kysymyksiin erikoistunut psykologi. Hän on työssään ollut paljon tekemisissä lasten asemaan ja osallisuuteen, perheväkivaltaan ja sen ehkäisemiseen sekä lastensuojelun kehittämiseen liittyvien tehtävien kanssa. Nykyisin Oranen toimii Nuorten Ystävät ry:n kehitysjohtajana.

jari_sinkkonen

Jari Sinkkonen on lääketieteen tohtori,  Turun yliopiston lastenpsykiatrian dosentti sekä lasten- ja nuorisopsyko-terapeutti. Sinkkonen työskenteli Pelastakaa Lapset - järjestössä noin 18 vuoden ajan ja jäi sieltä eläkkeelle 2015. Sinkkonen on kirjoittanut ja toimittanut yksin tai työtoverien kanssa 17 kirjaa ja laatinut useita kymmeniä artikkeleita. Tutkimustyön painopistealueita ovat olleet lapsen kiintymyssuhteet ja adoptiot.

artopietikainen_netti

Arto Pietikäinen on psykoterapeutti ja työterveyspsykologi. Hänen suuntauksensa on kognitiivinen käyttäytymisterapia. Pietikäinen on erikoistunut käyttämään työssään etenkin hyväksymis- ja omistautumisterapiaa, josta hän on kirjoittanut kolme kirjaa: Joustava mieli (2009), Joustava mieli parisuhteessa (2011) ja Kohti arvoistasi (2014).  Pietikäinen työskentelee mm. kuntoutusterapia- ja lyhytterapia-asiakkaiden kanssa sekä pariskuntien, työnohjauksen ja psykologisen neuvonnan alueella. Lisätietoja: www.joustavamieli.com.

tuomaskurttila_netti

Tuomas Kurttila on työskennellyt lapsiasiavaltuutettuna vuodesta 2014 lähtien. Sitä ennen hän toimi Suomen Vanhempainliiton toiminnanjohtajana ja opetusministeriössä valtion nuorisoasiain neuvottelukunnan pääsihteerinä ja suunnittelijana. Kurttila on Haukkalan säätiön hallituksen jäsen. Säätiön tarkoitus on edistää lasten ja nuorten hyvinvointia ja mielenterveyttä. (Kuva: Valokuvaamo Lehtinen)