Perhehoidon päivien ohjelma

Samassa veneessä – samaan suuntaan

VII Valtakunnalliset lastensuojelun perhehoidon päivät  Jyväskylässä 9.-10.11.2016

Tapahtumainfo

Keskiviikko 9.11.2016

• Klo 9.00 Ilmoittautuminen ja aamukahvi
  • Klo 10.00 Päivien avaus, Pesäpuu ry:n puheenjohtaja Tarja Heino ja Jyväskylän kaupungin tervehdys, kaupunginvaltuuston 2. varapuheenjohtaja Tuulikki Väliniemi
  • Klo 10.15 Miten lisätä turvallisuutta perhehoidossa? Kehitysjohtaja Mikko Oranen, Nuorten Ystävät
     - katso Mikko Orasen esitys tästä
  • Klo 11.00 Monitoimijainen yhteistyö lapsen perheiden  tukena, lastenpsykiatrian dosentti Jari Sinkkonen - katso Jari Sinkkosen esitys tästä

• Klo 12.00 Lounas ja mahdollisuus tutustua näytteilleasettajien tarjontaan
  • Klo 13.00 Työpajat
  • Klo 14.30 Kahvi
  • Klo 15.00-16.30 Tarinateatteri: osallistujien tarinoita, tunteita ja nuorten viestejä perhehoidosta ja lastensuojelusta tehdään näkyväksi improvisaation keinoin

Iltaohjelma alkaa klo 18.30. Buffet ja musiikkia, josta vastaa trubaduuri Aki Koo.

Torstai 10.11.2016

• Klo 9.00 Virittäytyminen päivään
  • Klo 9.15 Lainsäädäntö hyvän perhehoidon turvaajana, hallitussihteeri Erkki Papunen, sosiaali- ja terveysministeriö, katso Erkki Papusen esitys tästä
  • Klo 10.15 Joustava mieli hyvinvoinnin tukena sijaisperheessä, psykoterapeutti ja työterveyspsykologi Arto Pietikäinen - katso Arto Pietikäisen esitys tästä
  • Klo 11.15 Lounas ja mahdollisuus tutustua näytteilleasettajien tarjontaan
  • Klo 12.30 Työpajat
  • Klo 14 Kahvi
  • Klo 14.30
  • Lapsen asema ja oikeudet sijaisperheessä, lapsiasiavaltuutettu Tuomas Kurttila
  • Klo 15.15 Päätössanat, Perhehoitoliitto ry:n puheenjohtaja Aila Paloniemi

Päivät päättyvät klo 15.30.

Muutokset ohjelmaan ovat mahdollisia.