rss Tapahtumat ja koulutukset

24.1.2019 12.00

Etelä-Suomen perhehoidon asiantuntijailtapäivä

Lastensuojelun asiantuntijailtapäivässä meillä on mahdollisuus keskustella ajankohtaisista perhehoitoa koskettavista asioista ja käydä ylimaakunnallista ajatustenvaihtoa. Tämän asiantuntijailtapäivän teemana on perhehoidon valvonta.

Mitä valvonta tarkoittaa perhehoidossa?

Perhehoidossa valvonta tasapainoilee yksityisen ja julkisen kentillä. Valvonta on toisaalta perhehoidon lainmukaisuuden, mutta myös perhehoidon tarkoituksenmukaisuuden arviointia ja seurantaa. Valvonta toteutuu ennakollisena valvontana, suunnitelmallisena valvontana ja reaktiivisena, epäkohtiin liittyvänä valvontana. Mutta mitä kaikkea valvonta merkitsee perhehoidon vuorovaikutussuhteissa käytännössä?

Tule vaihtamaan ajatuksia ja hyviä käytäntöjä sekä pohtimaan yhdessä perhehoidon valvontaan liittyviä erityiskysymyksiä.

Aika: torstai 24.1.2019 klo 12.00 - 15.30

Paikka: Pelastakaa Lapset ry:n Tiukula-talo, Koskelantie 38, Helsinki
Järjestäjät: Perhehoitoliitto ry, Pelastakaa Lapset ry, Pesäpuu ry

Ilmoittautuminen: 17.1.2019 mennessä  asiantuntijailtapäivän ilmoittautuminen -lomakkeella. Peruthan ilmoittautumisesi esteen sattuessa sähköpostitse jasmina.koskela@perhehoitoliitto.fi. Mukaan mahtuu 50 henkilöä. Tilaisuus on maksuton. Tarjoamme kahvit ja pientä suolaista.

Lisätietoja: kehittämispäällikkö Anu Lehtosaari, anu.lehtosaari@perhehoitoliitto.fi, 040 310 1443

Palaa otsikoihin